1.

Bewoners bepalen mee wat de beheerder doet

Wat doen bewoners?

  • Checklist maken met een omschrijving van de werkzaamheden van de beheerder: waar wilt u toezicht op, wat zijn gewenste taken voor de eheerder.
  • Ophalen van de mening bij uw medebewoners: 70% moet het eens zijn.

Wat doet Ymere?

  • Geeft informatie en advies.
  • Levert checklist voor wat Ymere minimaal van de beheerder in uw woongebouw verwacht.

Let op!

  • In sommige buurten werkt een huismeester of gebiedsbeheerder van Ymere. Lees de informatie over Huismeesters en gebiedsbeheerders bij Ymere en bekijk of er ook in uw gebouw een huismeester of gebiedsbeheerder van Ymere werkt.
  • U ontvangt geen vrijwilligersvergoeding.
  • 70% van de bewoners moet het eens zijn.
  • Het werk van een beheerder kost geld. Hoe meer de beheerder doet, hoe hoger de servicekosten.
  • Bespaart u kosten in het 1e jaar? U ontvangt dan bij de afrekening servicekosten terug (als andere servicekosten niet gestegen zijn).
  • Ymere kan besluiten om in een bepaald gebouw geen beheerder in te inzetten of bepaalde taken niet door bewoners te laten doen. We bespreken dit dan met u.

Ga terug of vraag direct een gesprek aan met een medewerker Gebiedsbeheer.